Brandul Carpathian Beef este primul brand de carne de vita din Romania. Creat in 2011 de catre compania Doly-Com, acesta se adreseaza cunoscatorilor, dupa cum declara Iulian Cazacut, Directorul General Doly-Com, si anume celor care vor sa stie de unde provine carnea, de cine este produsa si care isi doresc sa manance o carne buna, fara sa plateasca preturi de import.

„Carpathian Beef a luat fiinta in momentul in care compania era deja cel mai important exportator de carne de vita din Romania si important furnizor pe piata locala. Aveam un atu foarte important la nivel de calitate prin selectia vitelor si a procesarii, lucruri insa nestiute de piata fara o eticheta si o comunicare proprie. Piata cerea carne vita in magazine si restaurante, dar alternativele erau la extreme – sortimente din import foarte scumpe sau carne fara identitate in supermarketuri. Si astfel am vazut o oportunitate. Am mizat pe vita romaneasca crescuta in principal cu hrana naturala, pe pasuni care, ofera acel gust autentic si bogat. Iar de aici am dezvoltat sortimente cu piese valoroase si maturate. Astfel am devenit primul brand de carne de vita din Romania”, povesteste acesta.

Carnea de vita din Uruguay, Argentina si carnea de vita Kobe sunt cele mai apreciate sortimente din lume,  insa carnea de vita din Carpati mizeaza pe alte atuuri: naturaletea.

„Sortimentele din import provin de la rase celebre, ameliorate, crescute in principal inginereste si industrial. Cu Carpathian Beef vrem ne apropiem de simplitate si naturalete, de traditional, in linie cu ce cauta astazi consumatorii. Ce cautam noi este sa ne diferentiem cu o carne care are un gust distinct, accentuat, dat de hrana naturala, care ii da carnii un continut bogat de fier si fosfor, acizi Omega 3, zinc si acid linoleic conjugat sau vitaminele B6 si B12”, mai declara Iulian Cazacut.

Vacutele care se plimba libere pe pasuni si asculta muzica clasica
O carne de vita buna, potrivit specialistilor, pleaca de la calitatea animanului, de la hranire si de la modul de intretinere. Cu alte cuvinte, de la starea de sanatate a animalelor. Vitele de la care provine carnea Carpathian Beef sunt romance suta la suta si zburda toata ziua pe pasuni. Faptul ca sunt hranite natural si ca au libertate de miscare este un mare atu al brandului din Carpati.

„Hrana naturala, diversificata si nivelul redus de stres, pe parcursul vietii si in faza de abatorizare sunt critice pentru calitatea si gustul carnii”, explica Cazacut.. Tocmai de aceea, inainte de a fi sacrificate, vacutele romanesti se odihnesc pe ritmuri de Bach: „Pentru ca stresul influenteaza major gusutul si textura prin cresterea aciditatii, difuzam muzica clasica in padocuri pentru a le mentine relaxate”, completeaza el.


Restaurante in care poti sa savurezi carnea de vita din Carpati

Managerii de restaurante au inteles ca, pe langa promovarea sortimentelor internationale de carne de vita, e important sa profite si de ce se produce in tara. Asa se face ca restaurante de top din Bucuresti au in meniu fripturi cu iz de iarba verde din Carpati. „In prezent avem o colaborare foarte buna cu cei de la Platinum Casinspo, Zahanaua Zexe,  Vacamuuu si Restaurant Diesel”. Cu toate acestea, 40% din productie ajunge in strainatate, unde carnea de vita din Carpati a prins foarte bine.

Gusturi de manager
Atunci cand ajunge intr-un Steakhouse, Iulian Cazacut alege antricotul - este partea sa preferata a vitei. Cea mai buna experienta a avut-o la restaurantul Longhorn din Alabama, Statele Unite. Cu toate acestea, considera ca o friptura buna nu trebuie sa fie neaparat si scumpa: „O friptura buna se poate face si acasa, la cuptor sau la aragaz sau la un gratar in aer liber, fie ca este vita sau porc”.

Mini-ghid de cumparaturi:
Atunci cand vrei sa-ti cumperi o carne de vita buna din supermarket, Iulian Cazacut considera ca trebuie sa tii cont de mai multe aspecte, dincolo de eticheta. „Sa ne interesam de producator, de modul in care isi procura si selecteaza animalele sau carnea, de modurile de procesare si ambalare. Nu toate aceste lucruri se gasesc pe eticheta. Consumatorii ar trebui sa fie mai avizati si mai interesati de ceea ce mananca, sa caute informatii in plus fata de eticheta, deci sa cumpere avizat si responsabil”.