Englezii au dezvoltat o adevarata pasiune pentru cafea. Spre deosebire de Italia, unde oamenii ies in baruri si consuma cafea, in Marea Britanie exista cafenele in care se iese si se savureaza o cafea buna, preparata de un barista. Pentru alcool si distractie, exista pub-urile.
Cand Costa Cafe a dat un anunt ca ofera trei joburi de barista full-time si cinci part-time, compania nu se astepta sa primeasca 1.701 cv-uri in doar doua luni de zile. Mai ales ca un astfel de job nu este printre cele mai bine platite. Chiar si un barista calificat nu trece de 10.000 de lire pe an, in conditiile in care salariul mediu anual este de 26.500 lire.
Atunci, de ce se lupta oamenii pentru un job la o cafenea?
Barista a devenit mai mult decat un job. A devenit un stil de viata, un mod de a munci si de a te distra in acelasi timp. Cei mai multi dintre oamenii care isi doresc sa devina barista sunt inca in liceu sau in facultate, iar asta le ofera un statut “cool” in oras.
Barista au propria revista, Barista Magazine, pe coperta careia apar cei mai buni, au propria competitie, World Barista Championship, plus ca si-au creat deja o identitate: au un stil vestimentar cool, tatuaje, o atitudine vintage. “Imaginea unui barista aproape ca a devenit un fashion statement”.
Iar schimbarea este mult mai mare si este vizibila in intreaga societate. Pub-urile au inceput sa intre in declin, iar cafenelele cuceresc din ce in ce mai mult teren. Asta inseamna ca tinerii prefera sa bea o cafea buna decat sa consume alcool, ceea ce nu poate fi decat o schimbare in bine.
Vezi in galeria foto cateva dintre copertele revistei Barista Magazine.