Parerea europenilor despre berile americane este bazata in principal pe exeprienta avuta cu brandurile foarte mari. Topul vanzarilor in Europa, este dominat de Budwiser, Bud Light, Coors si Miller, „produse de masa, slabe (ca tarie) si foarte carbonatate. Sunt ca McDonalds si Burger King, lumea s-a cam saturat de ele” – declara Jim Koch, proprietarul fabricii de bere Samuel Adams.

Anul trecut, producatorii independenti de bere din Statele Unite, au inregistrat o crestere de peste 50% a exporturilor catre tarile europene. Suedia si Marea Britanie, reprezinta in acest moment cele mai mari piete de desfacere.

Mai mult, Suedia este al doilea cel mai mare importator mondial de bere americana (dupa Canada). Pentru ca nu au o mare traditie in domeniu, precum Belgia sau Germania, suedezilor le vine mult mai usor sa adopte branduri din afara tarii:

Pentru foarte mult timp am baut, aici in Suedia, aceleasi tipuri de bere. Dintr-o data ne-am trezit cu o selectie de arome noi, diferite de tot ce stiam. Oamenii au realizat ca tipii astia chiar se pricep sa faca bere” declara Jorgen Hasselqvist, proprietar de bar din Suedia

Jim Koch, proprietarul berariilor Samuel Adams, simte ca in curand si ceilalti europeni vor urma exemplul suedezilor:

Se intampla exact ce s-a intamplat si in cazul vinului american pana la „Judecata de la Paris”, din 1976. Acolo, toate produsele au fost testate ‚in orb’ iar vinurile americane au castigat la majoritatea categoriilor

Pentru berari, acest moment a fost reprezentat de Octoberfest-ul din 2010, unde medalia de aur pentru cea mai buna bere din lume a fost castigata de Samuel Adams.

Samuel Adams este considerata cea mai buna bere traditionala americana. Una dintre marcile produse de compania din Boston, Utopias, are o vechime de 20 de ani si se vinde la un pret de 200 de dolari sticla. Aceasta are o aroma usor fructata si un gust dulce ce aminteste de vinul de porto sau de un coniac fin.

Sursa: pri.org