Product placement, sau plasarea de produse, este genul ala de reclama care te atinge fara sa te agaseze. Este prezent in filmele de cinema, este prezent si la TV in filme, seriale si chiar emisiuni de divertisment.
Cu toate acestea nu am auzit prea multa lumea care sa se planga de product placement asa cum o facem atunci cand suntem nevoiti sa urmarim mai mult de 5 minute dintr-o pauza publicitara clasica. In schimb, mi-am auzit prietenii spunand ca si-ar dori un ceas ca cel purtat de James Bond. Fetele considera ca Toyota Prius este accesoriul perfect pentru fashioniste. Normal, doar e masina condusa de fetele din Sex and the City.
Ei bine, Coca-Cola face plasare de produse in filmele Hollywoodiene de pe vremea cand noi nu aveam nici macar televiziune. Prima apritie a fost cea din King Kong, in 1933. In cei aproape 80 de ani trecuti de atunci, Coca-Cola a devenit cel mai influent brand din industria cinematografica, surclasand Apple si Toyota. Rezultatul a fost obtinut de cercetatori luand in calcul numarul de filme in care a aparut, numarul de aparitii ale brandului in interiorul filmelor, durata aparitiei si succesul de box office.
Marea vedeta este cutia de 330 ml. 32% dintre aparitii ii apartin. Logo-ul a adunat 20% dintre aparitii, in timp ce sticla are 18%.
Cola vs Pepsi
Rivalitatea dintre cei doi mari producatori de bauturi racoritoare este cunoscuta in intreaga lume. Fanii lor impart planeta in doua alte planetele, in care pana si cerul este colorat altfel, in functie de bautura preferata.
Si-au impartit zone geografice, si-au impartit ariile de actiune (una este lider pe consum casnic, pe celalta o gasesti si consumi mai degraba in cluburi) si chiar vedetele din reclame. Cand vine vorba de aparitiile in filme, se pare insa ca Pepsi nu are nici cea mai mica sansa in fata rivalilor.
Este o diferenta de aproape 30 de ani de la prima aparitie Coca-Cola si prima aparitie Pepsi intr-un film (1961).
Diferenta se simte si la box office, marile succese in care a aparut Cola au strans de doua ori mai multi bani decat cele in care apar competitorii:
top 3 Cola: E.T. - $1.127 milioane, Falci - $1.000 milioane, Exorcistul - $820 milioane
top 3 Pepsi: Spider-Man 2 - $480 milioane, Inapoi in viitor - $470 milioane, Ghost - $400 milioane
Mai jos gasiti analiza foarte intersanta a istoriei aparitiilor Coca-Cola in filme (sursa: www.anyclip.com)