„Dupa un an 2011 in care inflatia a avut un impact puternic asupra evolutiei cheltuielilor gospodariilor din Romania si a adus scaderi volumice cu precadere pentru segmentul de produse alimentare, observam in continuare o tendinta negativa pentru aceste produse. In primele sase luni, valoarea cheltuita pentru alimente a scazut cu 2%, in timp ce cheltuielile pentru bauturi non-alcoolice si bere au crescut cu 5%.", se arată într-un comunicat al companiei de cercetare.
Consumul de ulei inregistreaza cea mai mare scadere fata de primele 6 luni ale lui 2011. Valoric acesta a scazut cu 9% in timp ce volumul consumat a scazut cu 6%.
Tabletele de ciocolata, iaurturile de fructe si cafeaua sunt si ele printre produsele care inregistreaza scaderi de volume.
Consumul de bere creste in volum cu 4% ajungand la un total de 8.3 milioane de hectolitri consumati.
"Dupa o lunga perioada in care piata berii a fost profund marcata de un context economic nefavorabil, mai exact la patru ani de la declansarea recesiunii, se inregistreaza prima crestere. Aceasta evolutie se datoreaza unui cumul de factori care a generat la nivel de piata reluarea unui trend pozitiv. Astfel, temperaturile ridicate si Campionatul European de Fotbal au reusit sa creeze un context favorabil revenirii unor obiceiuri de consum pe care perioada de criza le modificase intr-o mare masura", a declarat Hezy Ovadia, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
Desi in primele luni consumul a fost puternic influentat de Campionatul European de Fotbal, daca se pastreaza trendul, sunt sanse mari ca in acest an sa depasim 90 de litri pe cap de locuitor (in 2011 valoarea a fost de 89 litri).
Mai multe detalii gasiti pe incont.ro