Joseph Hadad, restaurant Joseph
“Intr-o lume ideala, regula de baza este ca, atunci cand esti intampinat cu un zambet si/sau un salut, sa raspunzi la fel. Bunele maniere pleaca de la buna ziua, multumesc si la revedere. Sigur ca se poate detalia mult pe acest subiect, dar pentru mine acestea sunt cele mai importante. Apoi urmeaza regulile care tin de mediul in care s-a format fiecare. La un restaurant premium, de exemplu (dar nu numai), cred ca toti cei care trec pragul ar trebui sa se poarte ca la teatru. Sa lase telefoanele pe silentios, sa nu vorbeasca tare, sa evite discutiile la telefon, sa nu plescaie, sa nu lase mizerie in urma lor la toalete. Poate suna putin arogant, insa si restaurantul este un loc pe care il impartim cu mai multi oameni si trebuie sa stim ce inseamna respectul fata de ceilalti.”
Paul Oppenkamp, restaurant The Artist
“Este foarte important sa evaluezi dinainte in ce locatie ai ales sa-ti petreci timpul liber. Daca vorbim de un restaurant de fine-dining, unde preparatele au un grad mare de complexitate, nu cere sa-ti fie servita mancarea in 10 minute pentru ca ceri imposibilul. Un restaurant de fine-dining care reuseste aceasta performanta ar trebui sa va dea de gandit in sensul negativ. Chiar daca are o echipa imensa de oameni, preparatul tot necesita timp de gatit.
De asemenea, nu trata angajatii cu dispret, ignoranta, rautate si permite ospatarului sa-ti furnizeze informatii despre preparatul servit.
Nu in ultimul rand, sa stii ca regulile implementate de managementul locatiei cum ar fi fumatul este sa nu permis, sunt general valabile pentru toti clientii. Asigura-te ca esti in locatia potrivita standardelor tale si nu presupune ca se poate fuma pentru ca se fumeaza mai peste tot. Daca nu-ti satisfice cerintele o locatie, alege sa nu mergi acolo decat sa incerci sa schimbi regulile in favoarea ta. “
Amalia Consulea, restaurant Zexe
“E mai degraba subiectul unei carti, care de altfel a fost si rescrisa in nenumarate variante. Noi ne dorim clienti bon viveurs, dar civilizati.”
Nicolae Lica, JW Marriott Bucharest Grand Hotel
“E o intrebare la care imi vine greu sa raspund. Si asta pentru ca in restaurantele noastre, fie ca vorbim de JW Steakhouse, de Cucina sau Champions, majoritatea oaspetilor ne sunt clienti fideli care se simt ca acasa in restaurantul pe care il prefera. Echipele din restaurante si de multe ori si cea de la bucatarie, ajung sa se stie personal cu oaspetii, iar asta inseamna ca atmosfera este relaxata si prietenoasa, chiar daca ne aflam intr-un hotel de cinci stele. In aceste conditii, in care oaspetii se simt ca acasa, nu poate fi vorba de recomandarea unor imperioase norme de conduita. “
Chef Jakob Hausmann, restaurant Mica Elvetie
“Fiecare restaurant are regulile lui. In locatia noastra este doar o regula importanta: trebuie sa fim amandoi happy, eu ca patron, el ca si consumator. Cand nu este asa , inseamna ca e mai bine sa caute alt restaurant. Iar in rest sunt reguli generale ca in intreaga lume, de respect, educatie, incredere, etc”
Florin Scripca (FOA), jurat MasterChef Romania & Flavours
“Sa nu fumeze. Sa se bucure de mancare si ambianta. “
Patrizia Paglieri, jurat MasterChef Romania
“Nu cred in regulile standard. Cred ca bunul simt ar trebui sa ne conduca in toate lucrurile pe care le facem. Si cred ca daca il ai in tine si te porti natural, nu ai cum sa dai gres.”