S-a presupus mereu ca gustul este ceva ce ne este dat. O persoana simte in mod natural daca ii place sau ii displace o mancare. Un nou studiu sugereaza, insa, ca perceptia gustului poate fi manipulata doar prin pret.
Cercetatorii de la Universitatea Cornell s-au declarat fascinati sa descopere ca pretul mancarii are un efect urias asupra experientei traite in timpul mesei. Studiul a fost facut intr-un restaurant italian din statul New York, in care clientii care au platit mai mult pentru o masa tip bufet au declarat ca sunt mai satisfacuti decat cei care au platit la jumatate din pret.
Clientii au apreciat mancarea ca fiind cu 11% mai delicioasa atunci cand a costat mai mult. Ceea ce arata ca la un anumit nivel continuam sa asociem preturile mari cu o satisfactie mai mare. Acelasi studiu sugereaza ca aceia care au platit un pret mai mic s-au declarat in mai mare masura vinovati ca au mancat mai mult.
Nu este singura cercetare care arata ca pretul ne schimba perceptia. Un alt studiu facut in 2008 de cei de la California Institute of Technology si Stanford's Business School arata ca ne place mai mult un vin atunci cand stim ca este mai scump, chiar si fara sa gustam.