Probabil că mulți oameni știu deja că anumite culori pot provoca reacții emoționale. De exemplu, albastrul poate evoca sentimente de calm, în timp ce roșul conferă un sentiment de putere, deoarece este atât de captivant. 

Alegerile noastre sunt influențate de psihologie, fie că suntem sau nu conștienți de acest lucru. Culorile luminoase ne stimulează apetitul și ritmul cardiac. Acesta este motivul pentru care majoritatea logo-urilor fast-food (cum ar fi McDonald's, Burger King și altele asemenea) au culori vii, cum ar fi roșu și galben. 

Nu numai atât, restaurantele de tip fast-food își amenajează adesea interiorul cu scaune de plastic incomode pentru a-i încuraja pe clienți să mănânce repede și să plece. Pe de altă parte, restaurantele de lux au scaune confortabile pentru a-i reține pe clienți mai mult timp.

Aceleași trucuri sunt folosite și în magazine și supermarketuri - la urma urmei, ei vor ca cumpărătorul să cheltuiască mai mulți bani. În acest caz, psihologia merge mult mai departe de ceea ce v-ați putea aștepta: lista de redare este, de asemenea, selectată în mod strategic.

În supermarketuri se difuzează adesea muzică, dar nu orice muzică, după cum relatează Mashed.com. Totul, de la gen până la volum, este ales în funcție de efectul pe care muzica îl poate avea asupra cumpărătorilor. Astfel, atunci când se difuzează muzică rapidă sau optimistă, cumpărătorii se grăbesc să își ia produsele și să plece, în timp ce muzica mai ușoară îi va atrage să zăbovească mai mult timp. Și, după cum mulți dintre noi știm, cu cât stați mai mult într-un magazin, cu atât cumpărați mai multe articole și cheltuiți mai mult.