Revista americana Inc. Magazine a adunat cele mai importante tendinte dupa ce a ascultat parerile a peste 1.800 de chefi. Uite cu ce trebuie sa te pregatesti ca sa fii sigur ca iti asiguri un loc printre restaurantele bine cotate.
Meniu din produse locale
Cu cat e mai puternic legat de locul in care se afla, cu atat un restaurant va avea mai mult succes. Prin asta se intelege fie folosirea unor ingredinete pe care si le poate procura din regiunea respectiva, fie unele pe care le creste in curtea proprie. Un restaurant care se afla in mijlocul orasului si iti vinde meniu pescaresc nu va avea acelasi succes ca unul cu un meniu similar aflat la malul marii, de plida. Asta pentru ca oamenii sunt din ce in ce mai interesati de provenienta mancarurilor din farfurie si nu numai de statisfacerea poftelor si potolirea foamei.
Atentie speciala pentru clientii cu nevoi speciale
Mancarea vegetariana, mancarea fara gluten sau cea de post sunt deja prezente in meniurile unora dintre restaurante. Cu cat vei fi mai atent la astfel de cerinte si cu cat te adaptezi mai repede la un meniu special, cu atat numarul de clienti are sanse sa sporeasca. Pentru ca nu e vorba numai de mofturi si preferinte. Unele persoane sufera de afectiuni care nu le permit sa manance alimente obisnuite, iar in industria ospitalitatii este esential sa iti faci clientul sa se simta in siguranta indiferent ce ii pui pe masa.
Bauturi cu eticheta locala
Nu ducem lipsa, macar in acest domeniu, de podgorii sau producatori cu renume. Nu va fi greu sa alcatuiesti o lista de vinuri si una cu cele mai bune beri produse la noi. La fel ca in cazul mancarurilor, produsele locale sunt din ce in ce mai pretuite de consumatori. In plus, pretul lor este mai accesibil in comparatie cu vinurile sau berile importate, iar asta se va vedea in comenzile catre bar.
Mese pe patru roti
Nu vorbim de amplasarea unei terase portabile, ci de adaptarea micii tale afaceri pe patru roti. Adica, daca ai un restaurant care are in meniu peparate ce pot fi luate usor la pachet sau pot fi mancate si in fuga, in pauza de masa, muta-ti afacerea intr-un camion si plimba-l pe strazile orasului. Oamenii vor ajunge sa iti cunoasca mai repede produsele si iti poti extinde astfel numele si in alte localitati.
Restaurante cu specific exotic
Ne-am obisnuit deja cu restaurantele cu specific chinezesc, turcesc sau libanez. Gusturile s-au rafinat in restaurantele italiene si frantuzesti, iar cele cu specific romanesc sunt in numar foarte mare. Daca vrei sa dai lovitura, trebuie sa mizezi pe ceva exotic anul acesta. Incearca bucataria peruviana cu celebrele Cheviche si feluri cu quinoa, bucataria braziliana cu tocanite si feluri pe baza de porumb si fasole.
In cazul in care tot bucataria asiatica iti face cu ochiul, axeaza-te pe feluri specifice dintr-o anumita provincie chineza. In regiunea Sichuan se folosesc, de exemplu, din belsug ardeii iuti, usturoiul si piperul Sichuan, cu o aroma placuta de citrice.
Sursa: Inc. Magazine